En smakebit på søndag: Hundpojken

 
En smakebit på søndag är ett  inslag från den norska bokbloggen Flukten fra verkligheten. Varje vecka väljer vi ett stycke i boken vi läser och delar med oss av det. Ett spännande sätt att få veta vad andra läser och få lite nya boktips.
 
Det är årets sista smakebit hos Flukten fra verkligheten, men jag kommer själv fortsätta med det då jag tycker att det är ett trevligt inslag på blogen.
 
Just nu läser jag Hundpojken a Eva Hornung
 
 
"Han drar fötterna efter sig och sparkar på allt som går att sparka på. 
Invånarna vid sopberget och skogen känner till honom och låter honom vara i fred, ja, försöker till och med att undvika honom. Det man först lägger märke till är manen av tovigt svart hår. Den faller bakåt från pannan i en trasslig hopfiltad massa till mitten av ryggen. Som alla andra här är han smutsig och klädd i lager på lager av allehanda paltor och trasor. Han är vid ovanligt god hälsa för ett barn på det här stället, hans kropp är rak och senig. Han är mycket starkare och vigare än barn i allmänhet. Han svingar den grova klubban i högerhanden lätt och skickligt. Han är nästan stum, bortsett från de brummande läten som han rosslar fram genom näsan och mellan tänderna."


Kommentarer
Anonym

Hundpojken har jag hört talas om tidigare. Tack för smakbiten och ha en fortsatt fin söndag.

2013-12-08 @ 15:08:46
Ewa K

Anonym... var jag. Där gick det lite fort :).

2013-12-08 @ 15:09:29
URL: http://holavedsbrudar.blogspot.se/
Monika

Tack för smakbiten!

2013-12-08 @ 15:24:22
URL: http://bokslut.blogspot.se/
Ugglanoboken

Den här boken tyckte jag var intressant! Spännande med jämförelserna mellan människor och djur - vilka är egentligen mest "djuriska"?

2013-12-08 @ 20:54:51
URL: http://www.ugglanoboken.blogspot.se
Helena, MsHisingen

Låter som en intressant bok. Tack för smakbiten :)

2013-12-08 @ 21:10:38
URL: http://mshisingen.blogspot.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lasligheter.blogg.se

En bokblogg helt enkelt!

RSS 2.0