Bumerang av Tatiana de Rosnay

 
 
 
Handling:”Det är en sak jag måste berätta, Antoine. Jag har tänkt på det hela dagen. I natt, på hotellet, så mindes jag någonting.”

När Antoine Rey och hans syster Mélanie är på väg hem efter en helg vid Atlantkusten råkar de ut för en bilolycka och Mélanie blir allvarligt skadad. Syskonen har besökt den badort där de brukade tillbringa sin barndoms somrar, ett besök som väckt många slumrande minnen. Precis före olyckan var Mélanie på väg att berätta något om deras barndom. Något som länge varit glömt, en hemlighet. Antoine blir besatt av att ta reda på vad. Han börjar gräva i sitt förflutna och får hjälp av Angèle, en vacker och excentrisk obduktionstekniker.

 

Min kommentar: Jag hade inte läst någon bok av Tatiana de Rosnay innan och hade inga förväntningar på boken. Den har faktiskt legat som hyllvärmare i min bokhylla sedan 2010 då den kom ut... Boken var lättläst och med korta kapitel vilket jag gillar. Huvudpersonen Antoine känns väldigt deprimerad och han är sur och bitter över det mesta runtomkring honom vilket gjorde det svårt för mig att gilla honom. Hemligheten som slutligen avslöjas var inte så spännande heller. Trots detta så var det något som höll mig fast och fick mig att avsluta boken. Kanske är det den fina franska miljön som beskrivs och den coola självständiga Angéle. 

 

Mitt betyg: 3/5

 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lasligheter.blogg.se

En bokblogg helt enkelt!

RSS 2.0